понеділок, 8 червня 2015 р.
Представницька, безпосередня і управлінська демократія
Представницька, безпосередня і демократія в державному і муніціпальномуправленіі Представітельнаядемократія. У державному імуніціпальном управленіііспользуются різні демократіческіеформи і процедур діяльності органів і посадових осіб. Важнейшейстороной управленіяявляется використання інстітутовпредставітельной і непосредственнойдемократіі. Не всі такі інстітутипріменяются нарізних рівнях державного імуніціпального управління, їх значеніенеодінаково (муніципальний сельскійсовет зовсім не те, чтопарламент, а рішення общегосударственногореферендума мають іноезначеніе, ніж референдуму в суб'єкті РФ). У цьому параграфі содержітсялішь загальна характеристика названих взаголовке понять; оконкретних інститутах, формах, методахговорітся нижче. Структурагосударственного і муніціпальногоуправленія прііспользованіі інститутів представітельнойдемократіі народ осуществляетсвою владу через обраних імпредставітелей, представітельниеоргани. Це - парламенти держав, законодавчі органисуб'ектов федерацій та політіческіхавтономій, поради чиінші виборні колегіальні органиадміністратівних автономійі муніципальних утворень. Саме вони прінімаютнаіболее важливі рішення (закони, постанови), створюють обичнонаіболее норми поведінки в масштабахстрани (парламент) ілііной території (законодавчий органсуб'екта федерації, городскойсовет та ін.). Інші акти (крім конституцій) мають подзаконнийхарактер, а референдарную законипрінімаются рідко (крім Швейцарії). У муніципальному образованіірешенія мера також неможуть суперечити постановленіямколлегіального представницького органу. Непосредственнаядемократія це форма прямого (безпосереднього) осуществленіявласті народом (в основному виборцями) або форма участі в здійсненні влади (деякі формиучастія допускають вираження мненіяліц, які не є виборцями). Інститути безпосередньої демократііявляются важнейшімканалом зворотного зв'язку населення суправляющімі структурами. Інстітутиосуществленія влади (а отже, управління) народом етовибори депутатів представницьких органова посадових осіб загальної компетенції меровмуніціпальних утворень (до 2005 т. - Губернаторів суб'єктів РФ) ", шающійреферендум в його різних формах (загальнодержавний, всуб'екте РФ, місцевий), достроковий отзивізбірателямі депутатів і деякихінших виборних посадових осіб (зокрема, адміністрації муніципальнихутворень), народні голосування поопределенним вопросамна місцевому рівні (наприклад, по вопросамізмененія граніцмуніціпального освіти). Пріняторазлічать дві головні ізбірательниесістеми: мажоритарну (від франц. -більшість) і пропорційну (від лат. Pro - по частинах). Іноді використовується «змішана» система: частина депутатовізбірается по одній моделі, а частина подругою (така система існує в Німеччині, існувала в Росії доприйняття Федерального закону 2005 року). При мажоритарній системі переможець (кандидат, список кандидатів) получаетвсе місця у представницькому органі ( відповідно одне в одномандатномокруге, все - в багатомандатному). Інстітутаміучастія населення в управлінні вобщегосударственном масштабеявляются консультативні референдуми (їх результати неімеют зобов'язуючого характеру) 1 офіціальнооб'явленние всенародниеобсужденія важливих питань государственнойжізні, що увійшли практику телевізійні бесіди Президента РФ з громадянами пообщегосударственной зв'язку, виступленіяграждан зі своіміпредложеніямі в засобах масовоїінформації чи іншим образом2, скликання загальнодержавних совещанійі т. Д. На рівні суб'єктів РФ використовуються деякі з цих форм, а також народна законодательнаяініціатіва, громадянська ініціатива (оних - Наобщегосударственном рівні в Россііконсультатівний референдум непередбачений. Онвозможен в деяких суб'єктах РФ. науровне муніципальних образованійнекоторим подобою є опросграждан (про це - нижче). С2005 р приймаються додаткових заходів, щоб всі політичні партії (зареєстровані) мали рівний доступк державним коштам масовоїінформації. Длянепосредственного вираження своєї воліграждане скликають збори, використовують мітинги, демонстрації, ходи, пікетування. Етіпублічние заходи, регульовані в Росії федеральним законом, можуть мати політичне значення і ветом випадку можуть битьорганізовани тільки громадянами. Собраніе- це спільне прісутствіеграждан в спеціально відведеному местедля обговорення будь-лібообщественно значущих питань. Мітінгмассовоепрісутствіеграждан в певному місці дляпублічного вираження общественногомненія з приводу актуальних проблемпреімущественно суспільно-політіческогохарактера. Демонстрація організованноепублічноевираженіе громадських настроенійгруппой гражданв русі з використанням плакатові інших засобів нагляднойагітаціі. Хода - масове прохожденіеграждан за заздалегідь определенномумаршруту з цілями залучення вніманіяк якимось лібопроблемам. Пікетування - формапублічного вираження осуществляемаябез пересування і іспользованіязвукоусіленія путемразмещенія у пікетіруемого об'ектаодного або болееіспользующіх плакати чи інші средстванаглядной агітації. Частниевечерінкі, зустрічаючись один і т. Д., В томчисле іноземців, осіб без громадянства правовими актами не Організатораміпублічного заходи в Росії могутбить один кілька громадян (для мітингів ісобраній - з 16 років, для демонстрацій, ходів, пікетування з 18 років), а такжеполітіческіе партії , громадські та релігійні об'єднання (їх відділення), наприклад, для маніфестацій. Організатори не могутбить недієздатні іограніченно дієздатні; содержащіесяв місцях лішеніясвободи за вироком суду; партії, другіеоб'едіненія, деятельностькоторих припинена або коториеліквідіровани в соответствиис Організатор має право, зокрема, проводити сбордобровольних пожертвувань і подпісейпод резолюціями і вимогами. Організатор публічного меропріятіяобязан подати в органісполнітельной влади суб'єкта РФ іліорган місцевого самоуправленіяуведомленіе в строк не раніше 15 і не позднее10 днів до дня проведеніямеропріятія (при пікетуванні однімліцом повідомлення Нетреба, групою осіб - уведомленіеподается за три дні). Вуведомленіі вказуються мета, формамеропріятія, місце, маршрут руху, дата, час початку і закінчення, передбачувана кількість учасників, форми забезпечення громадського порядку, організація медіцінскойпомощі, намір використовувати средствазвукоусіленія, прізвища, імена, по батькові організаторів, уповноважених ними осіб, місце проживання, телефони організаторів . Проведеніепублічних запрещаетсяв наступних місцях: 1) на територіях, прилеглих до опаснимпроізводственним об'єктам, шляхопроводах, залізничних магістралях, смугах отводажелезних доріг, нафто-, газо-, продуктопроводах, на територіях високовольтнихліній електропередачі; 2) на територіях, безпосередньо прілегающіхк резиденції Президента РФ, будівлям судів, місць позбавлення волі; 3) у погранічнойзоне без дозволу погранічнихорганов. На територіях памятніковкультури може битьустановлен особливий порядок проведеніяпублічного заходи. Порядокпроведенія заходів на території Московського Кремля, Червоної площі, Олександрівського садаопределяется Президентом РФ. Публічний захід можетпроводіться тільки впромежуток часу 7.00 23.00. Пріполученіі повідомлення соответствующійорган документально Подтверждаеться отримання та має право змінити місце, час, чісленностьучастніков, форму публічного заходу (якщо форма невідповідність закону), про що він сообщаеторганізатору не менше чемза п'ять днів до заходу, вправеназначіть свого уповноваженого представітелядля надання сприяння організатору, забезпечувати общественнийпорядок. Якщо повідомлення не соответствуетзакону, форми публічного заходу нарушаютадміністратівное іліуголовное законодавство, відповідного органу державної влади Органи місцевого самоуправленіянезамедлітельно доводятдо відомості організатора мотівірованноепредупрежденіе про те, що у разі проведення заявленногомеропріятія він і активні участнікімогут бути притягнуті до відповідальності. Уполномоченнийпредставітель органу виконавчої іліместного самоврядування, прісутствующійна публічному заході, такжевправе прийняти рішення про пріостановленііілі припинення публічногоеслі воно суперечить закону. Органвнутренніх справ зобов'язаний призначити своегоуполномоченного на публічноемеропріятіе. Він повинен оказиватьсодействіе організатору, атакож може припинити допуск громадянам захід в слу чаї нарушеніяпредельной заповнюваності приміщення ітребовать від організатораудаліть з заходу осіб, які не виполняющіхзаконних требованійорганізатора. Публічноемеропріятіе може бути припинено, якщо відбувається нарушеніеправопорядка, не тягне загрози дляжиття і здоров'я доустраненія порушення. Якщо нарушеніене усунуто, публічне меропріятіепрекращается. Воно припиняється також випадки угрозижізні і здоров'ю, здійснення протівоправнихдействій організаторамімеропріятія. У цьому випадку уполномоченнийпредставітель государственногоілі муніципального органу дає указаніеорганізаторуо припинення публічного меропріятіяі встановлює час (і додатковий час), а при невиполненііетого співробітники міліцііпрінімают необхідні заходи для прекращеніямеропріятія. Організаторпублічного заходи, посадовіособи, уповноважені, другіеграждане не вправі препятствоватьучастнікам меропріятіявисказивать свої думки і действоватьіним чином, Ненарушаемая громадського порядку ірегламента заходи. Решеніяі дії органів об'єднань, посадових осіб, які порушують правограждан на проведення публічнихмеропріятій, можуть битьобжаловани до суду. Управленческаядемократія. Вона знаходить вираження вперіодіческіх виступленіяхдолжностних осіб перед населенням (насобраніяхчерезсредства масової інформації), в ответахна запитання громадян, у роз'ясненні тих чи інших управленческіхдействій, впріеме населення у встановлені дніі годинник. Громадяни та негромадяни обращаютсяс пропозиціями, заявами, жалобамів органи государственногоі муніципального управління, до должностнимліцам, іпоследніе зобов'язані у встановлені срокірассмотреть звернення ідать відповідь. При органах управленіясуществуют консультативні советиіз представників громадськості, советекспертов идр. В останні роки в багатьох країнах (у тому числі в Росії) получілоразвітіе законодавство про «откритихокнах»: любойгражданін і іноземець може получітьза плату копію управленческогоакта, включаючи рішення уряду, якщо воно не імеетсекретного характеру
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар